Ashtanga Vinyasa Joga

Ashtanga vinyasa joga jest dynamiczną odmianą hatha jogi, dynamiczne sekwencje łączą pozycje statyczne.

Na zajęciach odnajdziesz spokój i koncentrację. Istotne jest poszukiwanie balansu między siłą a elastycznością, między transformacja a rozluźnieniem. W Twojej praktyce Ty jesteś ekspertem od swojego ciała, dlatego nauczyciel stara się podchodzić indywidualnie do każdego ucznia. 

Metoda ta charakteryzuje się płynnymi przejściami między pozycjami jogi (asanami). W metodzie tej nie ma zbędnych ruchów wszystkie są dokładnie przemyślane i celowe. Przejścia między asanami odbywają się za pośrednictwem ruchu ciała (vinyasy). Vinyasa jednak nie ogranicza się jedynie do przejść między pozycjami, vinyasa to określony sposób wchodzenia do pozycji, to przede wszystkim synchronizacja ruchu z oddechem (Ujjayi Pranayama).

Praktyka Ashtangi w głównej mierze polega na oddychaniu, umysł skoncentrowany jest  wyłącznie na prawidłowym oddechu, to ruch dostosowuje się do oddechu, a nie odwrotnie. Kiedy ćwiczysz stajesz się oddechem, pozwalasz mu się prowadzić. Oddech odżywia i oczyszcza cały organizm. Asany bez prawidłowego oddechu są nie ważne a nawet niekiedy mogą zaszkodzić. Właściwe połączenie ruchu i oddechu ułatwia wykonywanie i pogłębianie pozycji, nadaje płynności ruchowi, pomaga w koncentracji czyniąc praktykę niezwykle dynamiczną.

Ashtanga vinyasa joga to o praktyka dla wytrwałych i zapaleńców, którzy potrafią w powtarzalności tego samego dostrzec i doświadczyć zmiany i postępy. To praktyka dla uważnych obserwatorów, poszukiwaczy, dla tych, którzy uwielbiają wyzwania i przełamywanie słabości własnego ciała. Nie posiadając tych cech szybko można znudzić się praktyką, bądź niewłaściwie ją zrozumieć.

Dlatego też praktyka Ashtanga vinyasa jogi to coś więcej niż wykonywanie poszczególnych sekwencji. To przede wszystkim podróż ku osiągnięciu równowagi i umiejętności skoncentrowania własnego ciała i umysłu. Pattabhi Jois mistrz Ashtanga vinyasa jogi mawiał: „1% – to teoria, 99% – to praktyka”. Wystarczy skupić się na swojej praktyce, a wszystko nadejdzie samo z siebie.

Praktyka Ashtanga vinyasa jogi wymaga ogromnego skupienia, uczy koncentracji, przynosząc ulgę i spokój. Zajęcia dają efekt sauny i masażu jednocześnie, oczyszczają i uzdrawiają ciało, otwierają człowieka na świat. Poprzez uważną i systematyczną praktykę zauważalne są zmiany w organizmie, poprawia się elastyczność tylnej i wewnętrznej części ud i pośladków, otwierają się biodra, co pozwala na wykonywanie większej ilości asan. Pozycje stają się silniejsze, stabilniejsze, ciało bardziej elastyczne, uzyskuje się prawidłową postawę i ładną sylwetkę, poprawia kondycję i samopoczucie. Stajemy się skupieni, skoncentrowani, a jednocześnie zrelaksowani, zyskując zupełnie przy okazji mocne, giętkie, sprężyste ciało.

Prowadzący:

"Wierzę, że każdy ma swój powód, aby stanąć na macie"

Zajęcia

Poniedziałek

Wtorek

Środa

  • Ashtanga

    -

    Bartek, poziom 1

Czwartek

Piątek

Sobota

Niedziela